Wollongong part II

1 augustus 2011 | Door:

Het bekende plaatje van de Three Sisters.

Volgende dag vroeg op, want om 7.00 uur richting de Blue Mountains. Een mooie route, langs oa Royal National Park. Daar aangekomen, in Katoomba, eerst geluncht. En ik kon even op wifi internet checken. Na de lunch een mooie wandeling gemaakt door de Blue Mountains. Erg mooie uitzichten, watervallen gezien, soort regenwoud waar je doorheen liep, mooie vogels die je daar veel ziet maar voor mij toch wel bijzonder zijn (soort papegaaien enzo). Via een heel steil treintje terug omhoog en met de kabelbaan over een hoogte van 250 meter weer naar de kant waar we de wandeling begonnen. In totaal waren we bijna vier uur onderweg. Bij de foto’s kun je zien hoe mooi het daar is.

Gegeten bij Giel, hamburgers gemaakt, en daar dvd van Johnny Bhoy gekeken, en de dvd van de reis die Giel met Menno maakte een aantal jaren geleden, leuk!). Tenslotte nog in een bijzondere bar wat gedronken, samen met een vriend van Giel. Je moest je vingerafdruk laten afnemen om binnen te komen, en het gehalte tattoo en dronken was behoorlijk hoog. Maar we hebben lekker buiten een biertje gedronken, prima avond.

De laatste dag was ook een speciale. Giel heeft noagal last van zijn rug, dus moest een beetje uitrusten, dus ik ging fietsen door Wollongong. Een bijzondere ervaring, aangezien dit land totaal niet fietsvriendelijk is. Ik mocht de fiets van Virginie, inclusief Amsterdamse fietstassen, lenen. Een helm was volgens David niet echt nodig, dus die had ik in de fietstas zitten.

Links houden ging, maar natuurlijk kwam ik bij de eerste zijstraat een cop tegen op een motor. Hij hield me stil en zei: “Hey mate, where’s your helmet?” Ik maar uitleggen dat ik uit Nederland kom en we dat daar onzin vinden, maar dat ik hem in de fietstas had zitten en ik echt niet wist dat een helm verplicht is in AUstralië. Waarop de man zei” Well mate, now you’re in Australia, so wear the helmet”. Have a nice day, dat kon er nog wel vanaf. Dus als een volslagen idioot (zoals iedereen daar nattuurlijk, maar toch) met helm op door Wollongong gefietst. Langs de haven, daar fish and chips gegeten, op het strand gezeten, naar surfers gekeken, in de zon muziek geluisterd en gelezen, prima vakantiegevoel. En op de terugweg dus langs een soccergame, maar het was denk ik niet echt een topteam, en het leek meer op een modderpoel dan een grasveld waar ze op speelden. Toch viel het Giel en mij op dat er heel veel soccerfields zijn, het lijkt populairder te worden. Rond 5 uur pas terug.

Met dank aan Tineke en Paul gegeten met Giel en Diane in een leuke club/restaurant in Wollongong. Diane kwam vandaag pas terug uit Melbourne, dus had haar nog niet gezien. En ’s avonds bij Virginie en David nog wat op internet gedaan en gelezen.

Erg gastvrij allemaal. Ik heb heerlijk geslapen en gedouched (zonder kamergenoten) en het was gezellig, het zijn allemaal aardige mensen. Tineke en Paul zullen het in december wel weer naar hun zin krijgen. Hoewel het Kerstgevoel met 30 graden toch wel anders zal zijn.

Nogmaals bedankt, Giel, Diane, Virginie en David voor de ontvangst en gezelligheid!